30.06.2022 року № 40

ЗВІТ

директора Комарівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів

про свою діяльність на посаді протягом 2021-2022 навчального року

Упродовж 2021-2022 навчального року діяльність закладу освіти була спрямована на ваконання Статуту школи, Правил внутрішнього трудового розпорядку, посадових обов’язків директора школи, законодавства України, інших нормативних актів.

Комарівська загальноосвітня школа є комунальною власністю Комарівської сільської ради. Управління та фінансування здійснюється відділом освіти, якому делеговані відповідні повноваження.

Будівля школи здана в експлуатацію в 1982 році, земельна ділянка, яка належить школі, має площу 3,5 га.

У 2021-2022 році в школі працювало 19 педагогічних працівників та 12 працівників з числа обслуговуючого персоналу.

У 2021-2022 навчальному році штатними працівниками школа була забезпечена на 100%. Розстановка педагогів здійснювалася відповідно до фахової освіти педпрацівників з врахуванням особистих та колективних якостей, працездатності, інших характеристик.

За якісним складом педагогічних працівників: 9 учителів мають вищу кваліфікаційну категорію, та 2 - звання «Старший учитель», що говорить про значний досвід колективу , І категорію мають - 7 педагогів, ІІ категорію - 2, спеціаліст – 1. У розрізі базових дисциплін ситуація з укомплектованістю педагогічними кадрами має такий вигляд: середнє тижневе навантаження педагогічних працівників у школі становить 19,2 годин.

Система роботи директора спрямована на створення організаційно-педагогічних умов для забезпечення якісною освітою учнів сільської школи, яка б відповідала всім критеріям перспективного педагогічного досвіду: актуальність, новизна, стабільність, результативність.

Пріоритетом діяльності директора школи є пошуки ефективних форм, методів управління сільською школою, якістю навчально-виховного процесу, творчим розвитком педагогів та учнів, організацією співпраці з громадськістю щодо створення необхідних умов для забезпечення навчально-виховного процесу на високому рівні.

Важлива роль приділяється упровадженню інновацій в управлінський процес, зокрема, стратегічного управління, моніторингу усіх ділянок роботи школи: рівня навчальних досягнень учнів, якості профільного навчання, громадської думки учнів, учителів, батьків щодо функціонування закладу освіти. Отримана інформація аналізувалася і використовувалася для проведення SWOT-АНАЛІЗу.Всі результати досліджень враховані при розробці цільових проєктів «Творча обдарованість», «Організація здоров’язберігаючого дозвілля», «Школа – соціокультурний центр громади», патріотичного виховання «Є пам’ять, якій не буде кінця» та інші. Саме завдяки цим документам здійснювалося стратегічне планування та забезпечувалося стратегічне управління закладом освіти з урахуванням запитів та потреб учнів.

В закладі освіти в 2021-2022 навчальному році навчалися 85 учнів, з них:

- 1-4 класи -31

- 5-9 класи – 36

- 10-11 класи – 18

Освітній процес здійснювався українською мовою.

У період з 24.02.2022 року по 30.05.2022 року в закладі освіти навчалося 18 внутрішньо переміщених дітей внаслідок збройної агресії Російської Федерації, які вибули до закінчення навчального року.

Навчальна діяльність

За результатами оцінювання ІІ семестру, слід зазначити:

Високий рівень Достатній рівень Середній рівень Початковий
2 учні(4%)- Аль-Хубайші Карім, Слоницький Арсен (7кл.) 35 учнів(67%) 8 учнів(15%).

В цілому: успішність-72%, якість знань-60%.

В ІІ семестрі вчителі особливо звертали увагу на роботу із учнями, які мають достатній та середній рівень, щоб розвивати їхній потенціал,

тому показники успішності та якості знань не покращилися.

Проаналізувавши стан успішності здобувачів освіти за ІІ семестр окремо по класах, виявлено, що найвищі показники якості знань серед учнів 7 та 8 класів.

За результатами річного оцінювання два учні 7 класу: Аль-Хубайші Карім, Слоницький Арсен отримали похвальні листи «За високі досягнення у навчанні».

З метою виявлення та підтримки обдарованої учнівської молоді, розвитку її інтересів у закладі освіти з 25по27 жовтня 2021р. проведено перший етап предметних олімпіад з базових дисциплін. Наступні етапи Всеукраїнської учнівської олімпіади були призупинені у зв’язку з епідеміологічною ситуацією в країні.

Проводилася позакласна робота із здобувачами освіти, що забезпечувала мотивацію учнів у навчанні. Учні долучалися до різних конкурсів:

Ø Міжнародний мовно-літературний конкурс учнівської та студентської молоді імені Т.Г. Шевченка (Педан О. 10кл.-керівник Кривоберець С.М.);

Ø Всеукраїнський конкурс з англійської мови «Грінвіч»;

Ø лютий 2022р. відбувся захист наукової роботи учасниці ІІ етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН Савченко Руслани. Тема науково-дослідницької роботи: «Актуальність проблеми взаємин між батьками та дітьми Джеймс Олдрідж «Останній дюйм». Науковий керівник: Набок Світлана Олексіївна.

Упродовж першого семестру проведено тиждень української мови, тиждень правознавства. 4 жовтня 2021р. учні разом з вчителями активно долучилися до проведення Всеукраїнського уроку про гуманне ставлення та відповідальне ставлення до тварин і отримали сертифікат за участь . Здобувачі освіти 8-9 класів 9 листопада 2021р. взяли участь у написанні 21 диктанту національної єдності ,який присвячений Дню української писемності та мови. 21 лютого 2022 учні 1-4 класів організували флешмоб

до Міжнародного дня рідної мови, а здобувачі освіти 5-11 класів взяли участь у квесті, приуроченому цій події.

Велику стимулюючу роль у професійному зростанні педкадрів відіграє атестація, яка сприяє моральному та матеріальному заохоченню педагогічних працівників, узагальненню та впровадженню досвіду кращих вчителів у практику навчання та виховання учнів.

Атестація вчителя розглядається адміністрацією навчального закладу як вагомий елемент внутрішкільного контролю і крок до якісної освіти та здійснюється відповідно до нормативних документів.

На початку навчального року видано накази по школі від 17.09.2021 «Про створення атестаційної комісії у 2021/2022 навчальному році», від 22.10.2021 «Про атестацію вчителів у 2021/2022 навчальному році та затвердження графіка атестації

Відповідно до перспективного плану атестації підлягало 4 педагогічних працівники:

Ø Кривоберець С.М.-на підтвердження І категорії;

Ø Куделя О.І.-на підтвердження Вищої категорії;

Ø Набок С.О.-присвоєння Вищої категорії;

Ø Фесенко В.М.- на підтвердження Вищої категорії.

З огляду на існуючу загрозу життю і здоров'ю педагогічних працівників внаслідок збройної агресії російської федерації та оголошення в Україні воєнного стану згідно з Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-ІХ «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні», перенесено атестацію педагогічних працівників на наступний навчальний рік.

Протягом кількох останніх років, працюючи відповідно до Закону «Про освіту», наша школа наполегливо прагне досягти гуманістичного характеру освіти, підпорядкування його цілей, змісту організації вільного розвитку особистості учня. Сьогодні педагоги вчаться бачити в дитині неповторну індивідуальність, формування якої в кожному окремому випадку є особливим завданням.Освіта набуває особистісно орієнтованого компетентнісного характеру. ЇЇ завдання – виховати творчу людину, яка надалі сама продовжить процес виховання шляхом самовиховання та самовдосконалення.

Важливо, щоб школа не примушувала учнів пристосовуватися до своїх планів і новацій, бажань і можливостей учителів, а, навпаки. Форми і способи організації освітньої діяльності відповідали рівню розвитку підготовки учнів, їхнім здібностям, інтересам. Саме над цим і працює наш педколектив, члени якого постійно підвищують свій професійний рівень на курсах кваліфікації.

Однією з форм підвищення кваліфікації є курсова перепідготовка, яка відбувається планово з урахуванням побажань педагогічних працівників щодо змісту, форм та методів проходження курсів.

Курсову перепідготовку протягом І семестру 2021р. пройшли

Бабинець О.А., Куделя О.І, Набок С.О. на базі Чернігівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені К.Д. Ушинського.

1 вересня 2021року 136 шкіл України брали участь у пілотному проєкті НУШ у 5-х класах. А з наступного року НУШ буде впроваджено повністю в усіх 5-х класах. З цією метою вчителі, які викладатимуть предмети в 5 класі в наступному році пройшли онлайн-навчання «НУШ: перехід на наступний рівень» та отримали сертифікати.

Поряд з курсовою перепідготовкою широко застосовуються можливості самоосвітньої діяльності. Кожен педагог займається самоосвітою згідно з індивідуальним планом підвищення кваліфікації.

Всі вчителі беруть участь у районних методичних об’єднаннях згідно з планами засідань.

З 01-по30 листопада 2021року проходив місяць цифрової грамотності в межах проєкту Міністерства цифрової трансформації Дія. Цифрова освіта.

Педагогічні працівники та здобувачі освіти активно долучилися до цього проєкту. Такі результати:

кількість зареєстрованих осіб на платформі Всеукраїнська школа онлайн; кількість учасників, які пройшли національне тестування на цифрову грамотність за допомогою Цифрограму кількість учасників, які отримали сертифікати після перегляду освітніх серіалів кількість статей (назва та автор статті, видання) щодо використання цифрових сервісів.
Вчителі 11 11 10
Здобувачі освіти 18

01.06.2022р.відбувся онлайн семінар на тему «Безконфліктне освітнє середовище як складова якісної школи», в якому взяла участь Порубай Н.Г.

Крім того, педагоги долучилися до участі у фахових конкурсах. У 2021/2022 навчальному році було обрано такі: «Учитель року – 2022» (Марченко К.В., номінація «правознавство»,Куранда О.М.номінація «інформатика»).

лютий 2022р. відбувся захист наукової роботи учасниці ІІ етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН Савченко Руслани. Тема науково-дослідницької роботи: «Актуальність проблеми взаємин між батьками та дітьми Джеймс Олдрідж «Останній дюйм». Науковий керівник: Набок Світлана Олексіївна.

Ведеться робота закладу з постійним вдосконаленням Нової української школи. Педагоги 1-4 класів, (Перець В.І., Набок С.О., Кизюн Л.О.,Ющенко Т.А.) , завжди підвищують свою інформаційну обізнаність щодо нововведень та слідкують за правильністю виконання своєї роботи, заздалегідь готуються до тижнів, постійно оновлюють напрацьовані методи та намагаються якнайбільше зацікавити здобувачів освіти).

З метою професійного розвитку вчителів початкових класів було організовано супервізію для педагогічних працівників початкової освіти (Перець В.І., Набок С.О., Кизюн Л.О., Ющенко Т.А.)

Цю роботу провела на базі нашої школи Дем'яненко Інна Віталіївна(вчитель початкових класів Борзнянської заагальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів імені Христини Алчевської Борзнянської міської ради»

Організація методичної роботи та її результативність в закладі відповідає законодавству, інструктивно-нормативним документам про роботу загальноосвітніх навчальних закладів.

Її зміст спрямований на підвищення рівня теоретичної підготовки кожного вчителя, активізацію творчого потенціалу педагогічного колективу, засвоєння й упровадження в шкільну практику прогресивних технологій навчання та виховання, перспективного педагогічного досвіду, підвищення результативності педагогічної праці шляхом проведення наступних заходів:

Ø Засідання педагогічних рад.

Ø Проведення науково-практичних семінарів.

Ø Організація та проведення предметних тижнів.

Ø Проходження курсів підвищення кваліфікації педагогів.

Ø Участь у конкурсах фахової майстерності.

Ø Організація роботи «Школи молодого вчителя».

Ø Організація самоосвітньої діяльності, атестація педагогів.

Ø Вивчення, узагальнення та поширення передового педагогічного досвіду.

Ø Залучення вчителів до участі у проектах професійного розвитку

У школі працюють п’ять методичних об’єднань. На належному рівні планується та проводиться робота методичного об’єднання вчителів початкових класів , класних керівників, вчителів суспільно-гуманітарного циклу , вчителів природничо-математичного циклу , вчителів фізкультурно-естетичного циклу, колективи яких пов’язують свою роботу із загальною шкільною проблемою, вивчають і впроваджують сучасні технології навчання, проводять на високому та достатньому рівнях предметні тижні, відкриті уроки, позакласні заходи.

На запланованих засіданнях методичних об’єднань були обговорені такі організаційні питання:

• Зміни в навчальних програмах;

• Впровадження нового Державного стандарту початкової школи;

• Концепція «Нова українська школа»;

• Закон України «Про освіту»;

• Методи організації та проведення сучасного уроку;

• Методи стимулювання навчальної діяльності здобувачів освіти.

• Підготовка та проведення олімпіад, предметних тижнів.

• Робота з обдарованими дітьми.

• Формування ключових і предметних компетентностей молодших школярів.

• Творчі звіти вчителів за навчальний рік.

Працюючи у методичних об’єднаннях, педагоги школи дійшли думки, що вчитель сьогодні повинен бути організатором, який спрямовує учнів на розв’язання навчальних завдань. Якби активно не прагнув учитель викладати свій предмет, якщо при цьому він не забезпечить активну діяльність учнів, її мотивацію й організацію, процес навчання фактично не функціонуватиме в зв’язку з відсутністю дидактичної взаємодії між учителем та учнем. Чим різноманітнішою є навчальна діяльність, тим більшою розвивальною функцією наповнюється учіння. Тільки за таких умов можна досягти компетентності учнів як інтегрованого результату учіння. Над чим наш педагогічний колектив працює останні роки.

Працюючи над проблемною темою школи й задачами методичних об’єднань, учителями було визначено етапи роботи над проблемною темою, з’ясовано основні цілі та завдання, сплановано роботу над темою.

Недоліками в роботі методичних об’єднань є відсутність систематичної індивідуальної роботи з учнями низького рівня навченості й недостатня робота зі здібними учнями, не завжди враховуються психологічні особливості дітей. Проблемою залишається те, що не всі вчителі залучають дітей до участі в олімпіадах. Це вказує на недостатню роботу вчителів щодо формування ключових та предметних компетенцій, а як наслідок - невміння учнів соціалізуватися в сучасному середовищі. Тому варто надалі приділити увагу комплексному процесу засвоєння індивідом певної системи знань, норм і цінностей, які дозволять йому бути повноправним членом суспільства.

Виходячи з цього, вирішено продовжити роботу над проблемою школи: та визначенозагальні напрями в організації методичної роботи: підвищення педагогічної майстерності вчителів через оптимальну структуру науково-методичної роботи, удосконалення професійної компетентності кожного вчителя, розвитку їх творчої ініціативи; упровадження в навчально-виховний процес досягнень перспективного педагогічного досвіду, інноваційних проектів, новітніх технологій та забезпечення їх практичної реалізації; забезпечення реалізації принципів гуманізації, демократизації та спрямованість процесу навчання на розвиток особистості учня. Встановлення пріоритету уроку як засобу соціалізації учнів; активізація видавничої діяльності вчителів та участь в інноваційній та дослідно-експериментальній роботі; підвищення ІКТ-компетентності педагогів із метою ефективної інформатизації освітнього процесу; впровадження дистанційного навчання та використання на уроках хмарних технологій, удосконалення контрольно-оцінювальної діяльності в процесі навчання з урахуванням сучасних досягнень педагогіки; здійснення психолого-педагогічного супроводу навчально-виховного процесу.

Відповідно до плану роботи школи були проведені предметні тижні.

На належному науково-методичному рівні було проведено ряд заходів в рамках педагогічних тижнів вчителями гуманітарного циклу, природничих наук, початкових класів, математики, фізики.

У 2021/2022 навчальному році навчально – виховний процес було спрямовано на інтелектуальний, соціологічний і фізичний розвиток кожної дитини як особистості, здатної самостійно мислити і творчо діяти, використовувати знання в нестандартних ситуаціях.

Методична робота здійснювалася за такими напрямками: організаційно-педагогічний, інструктивно-методичний, пошуково-дослідницький, впровадження в практику елементів перспективного педагогічного досвіду.

Адміністрація школи постійно здійснює керівництво методичною роботою і контроль за її проведенням.

У 2021/2022 навчальному році належна увага була звернена на стан викладання та якість навчальних досягнень з математики, історії України , української мови та літератури, фізичної культури, образотворчого мистецтва. Матеріали перевірок узагальнені під час проведення педагогічних рад, в довідках та в наказах директора, обговорені на нарадах при директорові та методичних об’єднаннях.

Виховна робота навчального закладу в 2021-2022 н.р. була направлена на створення сприятливих умов для всебічного розвитку дітей, їх адаптації в соціумі, формування демократичного світогляду, ціннісних орієнтирів, засвоєння морально - етичних норм, усвідомленому виборі здорового способу життя , на осмислення самовизначення у виборі професії, на пропаганду духовних надбань українського народу, на виховання любові до рідної землі, мови, на формування правової культури, негативного ставлення до протиправних діянь, співпрацю з батьками, з закладами охорони здоров’я та громадськими організаціями. Протягом 2021-2022 навчального року педагогічним колективом проведена достатня виховна робота: виховні заходи, виставки малюнків, тематичні тижні, відзначення пам'ятних дат (відео- та фото-звіти розміщувалися на сайті школи). Учні школи залучались до активної участі в різноманітних шкільних та заочних заходах Комарівської ОТГ,області, що сприяло розвитку індивідуальних здібностей та особливостей учнів, розвитку їх талантів.

Проводилася робота з попередження дитячого травматизму серед учнів. Проведено планові бесіди, інструктажі. Із метою активізації роботи з попередження дитячого дорожньо-транспортного травматизму та запобігання бездоглядності серед неповнолітніх, у вересні було проведено Всеукраїнські рейди: «Урок» та місячник «Увага! Діти – на дорозі!».

Із метою формування почуття патріотизму у підростаючого покоління, поглиблення знань дітей з історії рідного краю, залучення учнівської молоді до краєзнавчої та пошуково-дослідницької роботи, у школі склалася і діє система національно-патріотичного виховання учнів. До кожної пам’ятної історичної дати в навчальному закладі організовувалися різноманітні виховні заходи (години мужності, пам’яті, лінійки, години спілкування,екскурсії, круглі столи, тощо).

Педагогічний колектив школи здійснював в 2021-2022 навчальному році значну роботу по правовому та моральному вихованню учнів. Педагогічні працівники на уроках і годинах спілкування прищеплювали повагу до Конституції України, державних символів, прав і свобод громадян.

Навчальний заклад працював постійно з батьками та учнями по питанню попередження правопорушень серед неповнолітніх: відбувалися відвідування сімей удома, проходили профілактичні бесіди зі здобувачами освіти та їх батьками з питань навчання та виховання школярів. Особлива увага приділялася здобувачам освіти, що по­требують підвищеної педагогічної уваги, з ними організовувалася робота щодо корекції їхньої поведінки.

З метою підвищення громадянської відповідальності й свідомості учнів, поваги до законів нашої держави і попередження правопорушень в школі проходили місячник правових знань, акція «16 днів проти насильства», єдиний інформаційний день правових знань «Ти громадянин України. Твої права та обов’язки», проводилися постійні бесіди щодо профілактики тютюнопаління, алкоголізму, наркоманії, СНІДу, попередженню випадків булінгу.

З метою соціального захисту дітей, запобігання безпритульності та бездоглядності, педагогічним колективом постійно здійснюється контроль за відвідуванням учнями навчальних занять.На постійному контролі перебуває шкільна документація (книги обліку відсутніх, класні журнали, медичні довідки, письмові пояснення батьків щодо причин відсутності дітей на уроках).

Школа підтримує тісний зв'язок зі Службою у справах дітей, яка проводить профілактичні індивідуальні заходи зі здобувачами освіти, які пропускають навчальний заклад без поважних причин та їх батьками.

Велика увага в школі приділяється естетичному вихованню учнів. Протягом навчального року організовувалися різноманітні заходи, які формували в учнів естетичні погляди, смаки, почуття прекрасного, розкривали нові таланти. Були проведені: свято до Дня учителя для працівників освіти Комарівської сільської громади, свято Осені, Святого Миколая, (початкові класи), новорічна розважальна програма для кожного класу. Діти взяли активну участь у шкільному конкурсі на виготовлення ялинкових іграшок. Дитячі поробки прикрасили новорічну ялинку .

Належним чином у школі організована природоохоронна робота.

В навчальному закладі працюють гуртки екологічного спрямування «Юні охоронці природи», «Юні орнітологи». Члени цих гуртків вивчали природу рідного краю, джерела забруднення наколишнього середовища, досліджували антропологічний вплив людини на грунт, воду, повітря, органічний світ р. Смолянки, продовжували вивчати орнітологічний склад природних комплексів рідного краю. Взимку здійснювали підгодівлю зимуючих птахів. Взяли участь в обласному етапі Всеукраїнських конкурсів фотоконкурсі «Ми відповідаємо за тих, кого приручили», «Зоологічна галерея».

Члени екологічних гуртків та інші здобувачі освіти нашої школи брали участь у шкільному та обласних етапах Всеукраїнських конкурсів «Новорічна композиція», «Український сувенір». Робота учениці 9 класу Савченко Руслани « В очікуванні дива» презентована на Всеукраїнський конкурс «Новорічна композиція».

В навчальному закладі створено систему виховання здорово­го способу життя, яка сприяє розвитку фізичних якостей учнів. Велика увага приділяється питанню організації спортивно-масової роботи. При школі діє спортивний гурток «Футбол». Члени гуртка є активними учасниками та переможцями змагань з футболу як серед шкіл громади, так і в районних змаганнях.

Вся виховна робота в закладі спрямовувалась на виховання найкращих якостей особистості.

Директор школи Н.Г.Порубай

Кiлькiсть переглядiв: 214

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.