Методична робота Комарівської ЗОШ І-ІІІ ступенів у відповідності до Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про позашкільну освіту», «Про інноваційну діяльність», указів і розпоряджень Президента України, постанов Кабінету Міністрів України, основних положень Національної стратегії розвитку освіти в Україні на 2011–2021 роки, програми діяльності Кабінету Міністрів України, програм профільного навчання, роботи з обдарованими школярами. інших актів законодавства в галузі освіти та зростання педагогічної культури вчителів, знання методики викладання предметів, уміння аналізувати, прогнозувати, конструювати освітній процес, підпорядковувалась системі методичної роботи дистантного центру модульно-мережевої організації закладів освіти ОТГ та здійснення реалізації науково-методичної проблеми ОТГ «Сприяння самореалізації і самовдосконаленню вчителя шляхом упровадження інновацій у системі особистісно орієнтованої освіти».

Саме для реалізації поставленої мети педагогічні працівники, які забезпечували методичний супровід освітнього процесу, виконували такі завдання як:

- забезпечення науково-методичного супроводу у забезпеченні рівного доступу до якісної освіти;

- створення єдиного інформаційного середовища, впровадження інформаційних технологій у освітній процес;

- розширення експериментально-дослідницької роботи, апробацію та впровадження нових освітніх технологій та систем;

- формування інноваційного освітнього середовища, підтримка молодих творчих учителів, зміна підходів до атестації педагогічних працівників;

- впровадження здоров’язберігаючих педагогічних технологій в навчанні та вихованні учнів;

- організація наступності навчально-виховної роботи між дошкільною та початковою, початковою та базовою школами;

- залучення творчих педагогів до науково-дослідницької діяльності;

- проведення заходів, спрямованих на підвищення педагогічної майстерності педагогів, вивчення, узагальнення й поширення ефективного педагогічного досвіду;

Управління методичною роботою здійснює методична рада школи. Реалізується методична проблема школи ««Реалізація сучасних педагогічних технологій освіти в контексті положень «Нової української школи».

Методична рада закладу освіти на своїх засіданнях приймає рішення про здійснення управлінських, організаційно-методичних, наукових, представницьких, виховних заходів, спрямованих на забезпечення принципів рівнодоступності якісної освіти для всіх суб’єктів окружної освітньої діяльності та досягнення стану функціонування школи як відкритої, динамічної та інноваційної структури.

У 2019-2020 навчальному раці на засідання методичної ради школи були розглянуті питання:

- організація управлінської діяльності щодо формування ключових компетентностей учнів в умовах розбудови Нової української школи

- професійної компетентності педагогічних працівників в рамках організації дистанційної освіти

- шляхи удосконалення участі у проведенні Всеукраїнських і Міжнародних інтелектуальних змагань - конкурс «Учитель року» як засіб підвищення професійної майстерності педагога.

Основу методичної роботи округу складає діагностико – корекційна робота щодо діяльності педагогів, оцінювання рівня інноваційного потенціалу, аналіз рівня навчальних досягнень учнів, результатів роботи школи, навчально-методичне, матеріально-технічне забезпечення освітнього процесу, накопичення традицій, створення морально-психологічних умов для введення інновацій. А також на встановлення залежності якісного впливу результативності методичної роботи на підвищення якості освітнього процесу, професійного зростання педагогічних працівників.

У школі здійснюють роботу методичні об’єднання учителів-філологів, суспільно-гуманітарного, природничо-математичного циклів, класних керівників, учителів початкових класів та різновікової дошкільної групи, динамічна група.

Упродовж 2019-2020 навчального року на засіданнях методичних об’єднань було обговорено питання:

- дистанційне навчання першокласників: міфи та переваги (учителів початкових класів та різновікової дошкільної групи , керівник – Ющенко Т.А.)

- баланс навантаження під час дистанційного навчання (МО класних керівників, керівник – Залозна О.М.).

- Використання сервісів веб 2.0 в дистанційному навчанні (МО учителів природничо-математичного циклу, керівник – Фесенко В.М.).

У Комарівській ЗОШ І-ІІІ ступенів діє методичний центр, який функціонує згідно положення, плану роботи. Методичний центр забезпечує науково-методичне інформування педагогів під час проведення загальношкільних методичних заходів. У закладі освіти сформована нормативно-правова база методичної діяльності, опрацьована, систематизована, частина з документів – в електронному варіанті.

Методична робота спрямовує кожного вчителя на професійне зростання, поглиблення педагогічної та індивідуальної компетентності. У школі створено належні умови для самоосвітньої діяльності педагогів, проведення педагогічних конкурсів.

Зокрема, з метою підвищення престижу вчительської професії, удосконалення фахової майстерності вчителя та популяризації педагогічного досвіду на базі Комарівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів щорічно проходить міжшкільний етап Всеукраїнського конкурсу “Учитель року ”.

Методична робота спрямовує кожного вчителя на професійне зростання, поглиблення педагогічної та індивідуальної компетентності. У школі створено належні умови для самоосвітньої діяльності педагогів, проведення педагогічних конкурсів.

Зокрема, з метою підвищення престижу вчительської професії, удосконалення фахової майстерності вчителя та популяризації педагогічного досвіду на в закладі освіти було проведено ІІ (зональний) етап Всеукраїнського конкурсу “Учитель року - 2020” у номінаціях "Історія".

Учителі математики Кантур Г.М., Фесенко В.М. ефективно впроваджують матеріали педагогічного експерименту з впровадження освітніх інноваційних технологій навчання математики з проблеми «Теоретико-методичні засади комп’ютерного моделювання динамічних об’єктів у процесі вивчення математики в загальноосвітній школі». Педагоги організовують різнопланову навчально-пізнавальну діяльність учнів, створюють стимулююче, розвивальне освітнє середовище за рахунок моделювання та дослідження у динаміці властивостей і залежностей математичних об’єктів, використовують у практиці ППЗ типу «Динамічна математика», а саме пакети: GRAN, DG. Педагоги систематично виконують геометричні побудови у програмах комп’ютерного моделювання, що дозволяє: відтворювати моделі математичних об’єктів у динаміці, досліджувати і моделювати їхні властивості і залежності, спонукаючи учнів до власних «відкриттів» нових для них знань, до змістових узагальнень; моделювати і розгортати математичний експеримент на очах учнів, залучати їх до власної дослідницької (творчої) діяльності.

Учителі закладу освіти систематично виступали з доповідями на засіданнях районного об’єднання учителів природничо-математичного циклу. Також спілкуються дистанційно, підтримують зв'язок з керівником дослідно-експериментального майданчика, кандидатом педагогічних наук, доцентом кафедри природничо-математичних дисциплін ЧОІППО імені К. Д. Ушинського Грамбовською Л. В.

З метою впровадження інноваційних методів в освітній процес в закладі освіти здійснюється впровадження хмарних сервісів. Завдяки сучасному комп’ютерному класу, в якому функціонує швидкісний вихід до Всесвітньої мережі Інтернет, мультимедійний комплекс, встановлена сучасна копіювальна техніка, вчителі округу використовують ІКТ для розробки методичних, дидактичних матеріалів, створення й використання наочності, здійснюють цілеспрямований пошук інформації в мережі Інтернет, користуються освітніми сайтами, електронною поштою. Заклад має електронну адресу (e-mail:komshkola@ukr.net), створено шкільний WEB – сайт -http://komarivka-zosh.edukit.cn.ua. Учителі та учні школи мають змогу користуватися ліцензійними програмами з предметів.

Учителі математики Комарівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Кантур Г.М., Фесенко В.М., Куранда О.М. долучилися до проведення на базі школи педагогічного експерименту з впровадження освітніх інноваційних технологій навчання математики з проблеми «Теоретико-методичні засади комп’ютерного моделювання динамічних об’єктів у процесі вивчення математики в загальноосвітній школі» (керівник дослідницько-експериментальної роботи - Грамбовська Л.В.)

Учителі округу використовують матеріали комп’ютерної бібліотечно-інформаційної системи «Шкільна електронна бібліотека «ШБІЦ-інфо».

У навчальному закладі систематично проводяться заходи щодо підвищення комп'ютерної грамотності педагогів. Вчителі використовують ІКТ для розробки методичних, дидактичних матеріалів, створення і використання наочності, здійснюють цілеспрямований пошук інформації в мережі Інтернет, користуються освітніми сайтами, електронною поштою.

Школа має мобільне підключення до Інтернету, власну електронну адресу (komshkola@ukr.net), веб-сайт (http://komarivka_zosh.edukit.cn.ua).

В обласному конкурсі веб-сайтів Комарівська ЗОШ І-ІІІ ступенів нагороджена дипломом ІІ ступеня.

Школа впроваджує освітній проект “Щоденник.ua”, програму «Курс. Школа», «Школи-новатори», «Відкритий світ».

Упродовж року проводяться методичні дні, предметні тижні, діє психолого-педагогічний семінар, надається індивідуальна допомога молодим спеціалістам. Щомісячно видаються методичні вісники та бюлетені.

Значна увага приділяється відзначенню ювілеїв видатних діячів української історії. Упродовж року в школі проведені педагогічні читання до вшанування 150 – річчя Є. Петрушевича, 200-річчя Т. Шевченка, 120-річчя О. Довженка.

Для виявлення, підтримки та розвитку обдарованих дітей в школі діє міжшкільне наукове товариство «Ерудит». Учні округу розвивають здібності в районному дистанційному центрі «Інтелект».

Одинадцятикласники навчаються за інформаційно-технологічний профілем, у 10 класі вивчається профільний предмет - українська мова.

Допрофільна підготовка учнів здійснюється через факультативи, предметні гуртки, секції, учнівські наукові товариства, Малу академію наук, предметні олімпіади, турніри тощо.

Учителі закладу освіти систематично виступали з доповідями на засіданнях районного об’єднання учителів природничо-математичного циклу. Також спілкуються дистанційно, підтримують зв'язок з керівником дослідно-експериментального майданчика, кандидатом педагогічних наук, доцентом кафедри природничо-математичних дисциплін ЧОІППО імені К. Д. Ушинського Грамбовською Л. В.

З метою впровадження інноваційних методів в освітній процес в закладі освіти здійснюється впровадження хмарних сервісів. Завдяки сучасному комп’ютерному класу, в якому функціонує швидкісний вихід до Всесвітньої мережі Інтернет, мультимедійний комплекс, встановлена сучасна копіювальна техніка, вчителі округу використовують ІКТ для розробки методичних, дидактичних матеріалів, створення й використання наочності, здійснюють цілеспрямований пошук інформації в мережі Інтернет, користуються освітніми сайтами, електронною поштою. Заклад має електронну адресу (e-mail:komshkola@ukr.net), створено шкільний WEB – сайт -http://komarivka-zosh.edukit.cn.ua. Учителі та учні школи мають змогу користуватися ліцензійними програмами з предметів.

Інноваційним підходом до методичної діяльності є співпраця та партнерство з іншими навчальними закладами. Комарівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів співпрацює з Національним університетом менеджменту освіти та проводить роботу в рамках спільних проектів «Мости дружби» із загальноосвітніми навчальним закладами, університетами, благодійними фондами.

Шкільний сайт школи – переможець районного конкурсу веб-сайтів (2017), обласного конкурсу - ІІ ступеня. Творчі здобутки п’яти педагогів школи презентуються на персональних сайтах: Порубай Н.Г., Курінської Т.П., Перець В.І. та блоги Залозної О.М. та Куделі О.І.

Мають друковані матеріали учителі Залозна О.М. в журналі «Біологія» № 16-18 (видавнича група «Основа») з теми «Технологія критичного мислення на уроках біології», розробка уроку біології у 8 класі «Слухова сенсорна система». Методичні надбання Тимченко К.С. розміщені в учительському он-лайн журналі «Метод проектів на уроках іноземної мови».

Педагоги впроваджують у практику роботи матеріали комп’ютерної бібліотечно-інформаційної системи «Шкільна електронна бібліотека «ШБІЦ-інфо».

За допомогою мультимедійних засобів навчання учні та вчителі округу стають віртуальними свідками історичних подій, учасниками наукових конференцій, здійснюють подорожі, переходять в іншомовне середовище, поринають у глибинні процеси, що відбуваються в природі.

Треба виокремити участь педагогічних працівників 23.04.2020 в онлайн семінар-практикум «Безпечна і дружня до дитини школа: стратегії розвитку».

В умовах інноваційного освітнього простору процес формування професійної компетентності педагогів оптимально забезпечується залученням їх до інноваційної діяльності. Прикладом є виступи педагогів на вебінарах. Систематно педагогічні працівники закладів ОТГ беруть участь у вебінарах, зокрема:

- 08.04.2020.Створення навчального відео для організації змішаного та дистанційного навчання. (Посилання:https://youtu.be/uol-46NbPIU,https://youtu.be/6rmXb7W02uE)

- 14.04.2020 Інформаційно-цифрова компетентність сучасного вчителя математики нової української школи (Посилання:https://drive.google.com/file/d/1Sa8rSIAhy1a-bdk5fPwMUw3sGSt8DmKf/view?usp=sharing)

- 21.04. Дистанційне навчання вчителів англійської мови на платформі CambridgeAssessmentEnglish (Посилання:https://www.youtube.com/playlist?list=PLDKdnpqOZcKNS32KXTB9fRqyd3nB22b8w)

- 22.04. Візуалізація інформації (Посилання на відео вебінару: https://youtu.be/KNogardFIaU)

Набок С.О., Кизюн Л.О., учителі початкових класів, успішно пройшли програму онлайн-курсу на платформі EdEra для вчителів початкової школи, який є складовою підвищення кваліфікації вчителів початкових класів, що впроваджуватимуть новий Державний стандарт початкової освіти з вересня 2018 року.

На створення нового освітнього середовища «Нова українська школа» відділом освіти придбано комп’ютерне обладнання: ноутбуки, телевізори, меблі, контейнери для роздаткового матеріалу, меблі для зони відпочинку, дошки класні стаціонарні, дидактичні матеріали.

Кизюн Л.О., учитель 1 класу, продемонструвала нестандартний підхід до створення освітнього середовища школи І ступеня, створила освітній простір, який стимулює молодших школярів до розвитку творчого потенціалу, інтелектуальних пошуків сприяє самореалізації особистості дитини.

Куранда О.М. брав участь у районному семінарі-практикумі для вчителів інформатики з проблеми «Особливості організації керованого дистанційного навчання».

Курінська Т.П., заступник директора з навчально-виховної роботи, брала участь у семінарі-практикумі та тренінгу з питань Нової української школи, проведеного відділом освіти Комарівської сільської ради.

Інноваційним підходом до методичної діяльності є співпраця та партнерство з іншими навчальними закладами. Комарівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів співпрацює з Національним університетом менеджменту освіти та проводить роботу в рамках спільних проектів «Мости дружби» із загальноосвітніми навчальними закладами, університетами, благодійними фондами.

Упродовж року проводяться методичні дні, предметні тижні, діє психолого-педагогічний семінар, надається індивідуальна допомога молодим спеціалістам. Щомісячно видаються методичні вісники та бюлетені.

Упровадження дистанційної освіти не стане самоціллю та відбуватиметься за рахунок інших форм навчання. Традиційні системи очної освіти, живе спілкування із досвідченим учителем завжди будуть користуватися попитом на ринку освітніх послуг. Тому впровадження технологій дистанційної освіти в освітній процес можна розглядати лише як додаткову альтернативу очній формі. Вважаємо, що у майбутньому дистанційна освіта навіть повністю замістить заочну форму навчання.

Упровадження дистантної освіти, інформатизованого, інноваційного освітнього простору, спонукає методичні служби до збагачення та оновлення змісту й форм методичної роботи, створення варіативного, поліфункціонального науково–методичного середовища, що забезпечує умови розкриття творчого потенціалу суб’єктів освітнього процесу, збагачення їх професійного досвіду, вдосконалення компетентнісного рівня.

Тому перспективними напрямками методичної роботи в окрузі є участь учителів школи в районних проектах «Громадянин-патріот». «Обдарованість. Інтелект», «Екосвіт».

Інноваційним підходом до методичної діяльності є співпраця школи з Національним університетом менеджменту освіти. Проводиться робота в рамках спільних проектів «Мости дружби» із загальноосвітніми навчальним закладами, університетами, благодійними фондами.

Досвідом роботи щодо впровадження інноваційних технологій школа ділиться з іншими закладами освіти району та області. Упродовж роботи в інноваційному режимі зростає статус школи.

Акцент інновацій перенесено з організації освітнього процесу на зміни змісту, характеру, технологій навчання. Розробляються й впроваджуються нові системи контролю та оцінювання знань, засоби навчання, що стимулюють пізнавальну активність, самостійність і позитивну мотивацію навчання.

Шкільний сайт школи – переможець районного конкурсу веб-сайтів (2017), обласного конкурсу - ІІ ступеня. Творчі здобутки п’яти педагогів школи презентуються на персональних сайтах: Порубай Н.Г., Курінської Т.П., Перець В.І. та блоги Залозної О.М. та Куделі О.І.

Мають друковані матеріали учителі Залозна О.М. в журналі «Біологія» № 16-18 (видавнича група «Основа») з теми «Технологія критичного мислення на уроках біології», розробка уроку біології у 8 класі «Слухова сенсорна система». Методичні надбання Тимченко К.С. розміщені в учительському он-лайн журналі «Метод проектів на уроках іноземної мови».

Педагоги впроваджують у практику роботи матеріали комп’ютерної бібліотечно-інформаційної системи «Шкільна електронна бібліотека «ШБІЦ-інфо».

За допомогою мультимедійних засобів навчання учні та вчителі округу стають віртуальними свідками історичних подій, учасниками наукових конференцій, здійснюють подорожі, переходять в іншомовне середовище, поринають у глибинні процеси, що відбуваються в природі.

Треба виокремити участь педагогічних працівників 23.04.2020 в онлайн семінар-практикум «Безпечна і дружня до дитини школа: стратегії розвитку».

В умовах інноваційного освітнього простору процес формування професійної компетентності педагогів оптимально забезпечується залученням їх до інноваційної діяльності. Прикладом є виступи педагогів на вебінарах. Систематно педагогічні працівники закладів ОТГ беруть участь у вебінарах, зокрема:

- 08.04.2020.Створення навчального відео для організації змішаного та дистанційного навчання. (Посилання:https://youtu.be/uol-46NbPIU,https://youtu.be/6rmXb7W02uE)

- 14.04.2020 Інформаційно-цифрова компетентність сучасного вчителя математики нової української школи (Посилання:https://drive.google.com/file/d/1Sa8rSIAhy1a-bdk5fPwMUw3sGSt8DmKf/view?usp=sharing)

- 21.04. Дистанційне навчання вчителів англійської мови на платформі CambridgeAssessmentEnglish (Посилання:https://www.youtube.com/playlist?list=PLDKdnpqOZcKNS32KXTB9fRqyd3nB22b8w)

- 22.04. Візуалізація інформації (Посилання на відео вебінару: https://youtu.be/KNogardFIaU)

Набок С.О., Кизюн Л.О., учителі початкових класів, успішно пройшли програму онлайн-курсу на платформі EdEra для вчителів початкової школи, який є складовою підвищення кваліфікації вчителів початкових класів, що впроваджуватимуть новий Державний стандарт початкової освіти з вересня 2018 року.

На створення нового освітнього середовища «Нова українська школа» відділом освіти придбано комп’ютерне обладнання: ноутбуки, телевізори, меблі, контейнери для роздаткового матеріалу, меблі для зони відпочинку, дошки класні стаціонарні, дидактичні матеріали.

Кизюн Л.О., учитель 1 класу, продемонструвала нестандартний підхід до створення освітнього середовища школи І ступеня, створила освітній простір, який стимулює молодших школярів до розвитку творчого потенціалу, інтелектуальних пошуків сприяє самореалізації особистості дитини.

Куранда О.М. брав участь у районному семінарі-практикумі для вчителів інформатики з проблеми «Особливості організації керованого дистанційного навчання».

Курінська Т.П., заступник директора з навчально-виховної роботи, брала участь у семінарі-практикумі та тренінгу з питань Нової української школи, проведеного відділом освіти Комарівської сільської ради.

Інноваційним підходом до методичної діяльності є співпраця та партнерство з іншими навчальними закладами. Комарівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів співпрацює з Національним університетом менеджменту освіти та проводить роботу в рамках спільних проектів «Мости дружби» із загальноосвітніми навчальними закладами, університетами, благодійними фондами.

Упродовж року проводяться методичні дні, предметні тижні, діє психолого-педагогічний семінар, надається індивідуальна допомога молодим спеціалістам. Щомісячно видаються методичні вісники та бюлетені.

Упровадження дистанційної освіти не стане самоціллю та відбуватиметься за рахунок інших форм навчання. Традиційні системи очної освіти, живе спілкування із досвідченим учителем завжди будуть користуватися попитом на ринку освітніх послуг. Тому впровадження технологій дистанційної освіти в освітній процес можна розглядати лише як додаткову альтернативу очній формі. Вважаємо, що у майбутньому дистанційна освіта навіть повністю замістить заочну форму навчання.

Упровадження дистантної освіти, інформатизованого, інноваційного освітнього простору, спонукає методичні служби до збагачення та оновлення змісту й форм методичної роботи, створення варіативного, поліфункціонального науково–методичного середовища, що забезпечує умови розкриття творчого потенціалу суб’єктів освітнього процесу, збагачення їх професійного досвіду, вдосконалення компетентнісного рівня.

Тому перспективними напрямками методичної роботи в окрузі є участь учителів школи в районних проектах «Громадянин-патріот». «Обдарованість. Інтелект», «Екосвіт».

Інноваційним підходом до методичної діяльності є співпраця школи з Національним університетом менеджменту освіти. Проводиться робота в рамках спільних проектів «Мости дружби» із загальноосвітніми навчальним закладами, університетами, благодійними фондами.

Досвідом роботи щодо впровадження інноваційних технологій школа ділиться з іншими закладами освіти району та області. Упродовж роботи в інноваційному режимі зростає статус школи.

Акцент інновацій перенесено з організації освітнього процесу на зміни змісту, характеру, технологій навчання. Розробляються й впроваджуються нові системи контролю та оцінювання знань, засоби навчання, що стимулюють пізнавальну активність, самостійність і позитивну мотивацію навчання.

Кiлькiсть переглядiв: 766

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.